INFORMATION SYSTEM :: HRIS

welcome

HUMAN RESOURCES INFORMATION SYSTEM

KESIMPULAN



Dengan adanya sistem maklumat syarikat-syarikat kecil dan syarikat-syarikat besar boleh menggunakan sistem tersebut dan menjalankan perniagaan secara elektronik agar perniagaan mereka menjadi lebih cekap dan mampu berdaya saing dengan syarikat antarabangsa. Dengan adanya sistem maklumat boleh membantu perniagaan memperluaskan produknya. Dengan menggunakan sistem ini amat ia dapat memudahkan proses penyimpanan data iaitu segala data yang berkaitan dengan perniagaan. Dengan sistem ini ia mempercepatkan proses pengumpulan data. Dengan cara ini amat mudah mencari dan memperolehi data-data yang diperlukan. Masa untuk mencari data juga menjadi lebih singkat dan ini menyebabkan kerja penyimpanan dan penggunaan data lebih efisen dan lebih teratur.

Kini teknologi dunia semakin meningkat, hanya menggunakan hujung jari sahaja, apa yang dikehendaki mudah didapati, tidak ketinggalan juga sistem maklumat yang mengumpulkan pelbagai maklumat tentang organisasi. Antara maklumat yang disimpan contohnya data peribadi pekerja, jadual gaji pekerja. Segala permohonan hanya dibuat melalui sistem. Kesalahan dalam membuat dan menyimpan maklumat dapat diminimumkan. Proses menjadikan maklumat mentah kepada maklumat yang boleh digunakan menjadi lebih mudah. Ia akan memercepatkan urusan kerja. Seterusnya dapat meningkatkan prestasi syarikat tersebut. Pekerja dapat melakukan kerja dengan lebih efisyen dan teratur.

2 comments:

Rj said...

bagus

nassariogagne said...

Stainless Steel Bodies | Titanium Tools | TITIAN ARTS
Stainless Steel Bodies revlon titanium max edition · Stainless Steel titanium pen Bodies · Stainless Steel Heads titanium piercings · Stainless Steel Heads · Stainless Steel Heads · Stainless titanium white fennec Steel Heads · Stainless Steel Heads · Stainless Steel columbia titanium pants Heads · Stainless Steel Heads.

Post a Comment